Kablar och adaptrar/Datorer och nätverk/Zigbee gateway

SmartLife Gateway

Zigbee 3.0 | 50 Enheter | Strömadapter | Android™ / IOS | Vit

Egenskaper

Tillverkarens artikelnummer: WIFIZB10CWT
Streckkod: 5412810327898
• Instickskonstruktion för maximal användarvänlighet
• Anslut upp till 50 Zigbee-produkter till en enda gateway
• Zigbee har stöd för direkt kommunikation med minimal batterianvändning
• Integrera din gateway i SmartLife-appen för att kombinera Nedis® Zigbee-produkter med alla SmartLife-produkter
En gateway som ansluts direkt till ditt Wi-Fi, därför krävs ingen Ethernet-kabel. Du behöver bara installera den i Nedis SmartLife-app så kan du ansluta upp till 50 Nedis Zigbee-produkter till en enda gateway.
Alla anslutna produkter visas i SmartLife-appen och kan ingå i automatiseringar som om de vore direkt anslutna till ett trådlöst nätverk.
Zigbee är ett alternativt protokoll för Wi-Fi som ger en betydligt lägre strömförbrukning. Det gör att små trådlösa sensorer kan fungera i upp till flera år på ett batteri.

Förpackning

Paketet innehåller

Zigbee-gateway
Bruksanvisning

Storlek på förpackning Presentask med eurolock

Bredd Höjd Längd
60 mm 125 mm 105 mm

Förpackningsstorlek

Antal/kartong Bredd Höjd Längd Vikt
1 60 mm 155 mm 110 mm 108 g
40 340 mm 300 mm 440 mm 5040 g

Produktspecifikationer

Bredd 41 mm
Höjd 56 mm
Djup 56 mm
Vikt 53 g
Färg Vit
Typ av strömkälla Strömadapter
Material Plast
Kompatibel med Nedis® SmartLife
Maximal sändningseffekt 18 dBm
Maximal antennförstärkning 1 dBi
App tillgänglig för Android™
IOS
Sänd frekvensområdet 2400 - 2484 MHz
Enhetens ströminmatningsanslutning Euro
Antal varor i paketet 1 st.
Drifttemperaturens omfång -10 - 50 °C
Inspänning 100 - 240 V AC
Ingångsström 0.01 A
Antal enheter 50 Enheter
Trådlös teknologi som stöds Zigbee 3.0

Support

Vanliga frågor

Vi har hittat följande frågor åt dig på engelska

It has a range up to 30 meters. (open field, no other signals)
The actual range in your home depends on walls, objects and other wireless signals present.

Yes you can.
Each person needs a unique account on their mobile device.
To add them as "family members" follow these steps:
In the main screen of the app tap on the name of your home (top left)
Tap on Home management
Tap on the name of your home again.
Tap on "add family members" and fill in the account details of the person you want to add.
It will give them access to all the devices in your home as a normal member or admin (you can select this)

If you only want to share a single device in a home, go to the settings menu of the device and select "share device" -> add member.

This is probably a Wifi problem, this can be for various reasons.
1.) Wifi signal is unstable.
2.) Wifi signal is too weak.
3.) Using an access point with the same SSID and password that do not support the IEEE 802.11R standards.

Problem 1 can often be solved by restarting the router.
Problem 2 can be checked with an app Wifi analyzer with this the signal can be viewed and corrected to a better position.
Problem 3 can be checked as the access points are turned off, the Wifi signal is still good and the connection remains if the access points are a problem, a Mesh solution can then be used.
Please make sure that they support IEEE 802.11R standard.